בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.
כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.
- הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר "לטפטף" לעובדים שאנחנו "על זה", שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
- מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח"כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
- וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא"ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
- הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד'
- פרוק מוקשים – סביר להניח ש
- לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו "לפרק מוקשים". תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם "אחד על אחד". חייבים "לסגור את הפינה" ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
- יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע"פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
- הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע
שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.
פרקים נוספים בנושא:
המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל
כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר גבוה, רכב יוקרתי, יכולת השפעה והחלטה – מנגד,
הטעות שאתם עושים בניהול העובדים שלכם – ואיך לנטרל אותה
לפני שנים, בתחילת דרכי בעולם המנכ”לות, הביקורת שהופנתה כלפיי (ובצדק) הייתה שאני לא תמיד מזהה חולשות של אנשים, ולא יודע להיפרד מאנשים לא מתאימים.
עוד מאמרים בנושא...
WTO note finds global trade resilient following one year of war in Ukraine
A new WTO information note released on 23 February reports that global trade remained resilient and performed better than pessimistic predictions for 2022 as economies greatly affected by the war in Ukraine found alternative sources of supply. For the longer-term outlook, new WTO simulations show
למרות המתיחות, נמלי אוקראינה עובדים כרגיל
עד כה לא נרשמו הפרעות בשינוע מטען בנמלי המדינה, מלבד נמל סבסטופול, שאליו נדרש אישור כניסה/יציאה מיוחד. בעוד המתיחות בחצי האי קרים נמשכת, מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג שהעבודה בנמלי אוקראינה ובחברת הספנות המקומיות ממשיכה כסדרה. נכון לכתיבת שורות אלה, לא נמסר על הפרעות לשינוע מטען
Building trade capacity
Developing countries face special difficulties in benefiting as they should from the multilateral trading system. This page describes the efforts made by WTO to meet their special needs by building “trade capacity” to enable them to trade more effectively. Introduction Helping developing countries participate more
מועצת המובילים: העיכובים באגף המטענים נמשכים
מועצת המובילים: ״אנו דורשים ממשרד התחבורה להוסיף באופן מיידי כוח אדם לאגף המטענים. מקבלים פניות נואשות מחברות הובלה בנוגע לעיכובים בהוצאת רישיון מוביל, הכשרות, חומ״ס ועוד״. מועצת המובילים מלינה כי אגף המטענים במשרד התחבורה מתעכב בהוצאת רישיון מוביל, הכשרות, חומ״ס ועוד. לטענת מועצת המובילים, ״למרות
נמל חיפה: הגיעו מנופי חוף לטובת המטען הכללי
מדובר במשלוח ראשון של 2 מנופים מתוך 5 שהוזמנו, בפרוייקט שעלותו מוערכת בלמעלה מ-100 מיליון שקלים. המנופים הינם בעלי זרוע כפולה והם בעלי כושר הרמה מכסימלי של 50 טון, ובעלי רדיוס מקסימלי של 34 מטר. כחלק מהאסטרטגיה של נמל חיפה להגדלת היכולות בתחום המטען כללי,
מושגי יסוד בסחר בינלאומי
סחר בינלאומי סחר בינלאומי הוא סחר בין מדינות בטובין, בשירותים או בקניין רוחני. סחר בשירותים מכירה ואספקה של מוצר בלתי מוחשי, הנקרא "שירות", בין ספק (יצרן) לצרכן. במידה והשניים משתייכים משפטית למדינות שונות – זהו סחר בינלאומי בשירותים. קניין רוחני זכויות על רעיון, המצאה או יצירה המוגנים באמצעות