בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.
כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.
- הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר "לטפטף" לעובדים שאנחנו "על זה", שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
- מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח"כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
- וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא"ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
- הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד'
- פרוק מוקשים – סביר להניח ש
- לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו "לפרק מוקשים". תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם "אחד על אחד". חייבים "לסגור את הפינה" ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
- יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע"פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
- הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע
שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.
פרקים נוספים בנושא:
המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל
כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר גבוה, רכב יוקרתי, יכולת השפעה והחלטה – מנגד,
הטעות שאתם עושים בניהול העובדים שלכם – ואיך לנטרל אותה
לפני שנים, בתחילת דרכי בעולם המנכ”לות, הביקורת שהופנתה כלפיי (ובצדק) הייתה שאני לא תמיד מזהה חולשות של אנשים, ולא יודע להיפרד מאנשים לא מתאימים.
עוד מאמרים בנושא...
הסכם הסחר החופשי בין ישראל לאיחוד האמירויות נכנס לתוקף
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת מעדכן כי ההסכם לאזור סחר חופשי (אס"ח) בין ישראל לאיחוד האמירויות נכנס לתוקפו בתאריך 1 באפריל 2023. "מדובר בנקודת ציון היסטורית ביחסי ישראל והעולם הערבי" התועלת השנתית למשק מוערכת בעשרות מיליוני דולרים לשנה ותגדיל משמעותית את הייצוא הישראלי לאיחוד האמירויות
משרד הכלכלה: הסתיים המו״מ על הסכם אס״ח עם וייטנאם
ההסכם צפוי לשפר את כושר התחרות של היצואנים הישראלים ולהניב תועלת שנתית למשק המוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה. וייטנאם תהיה המדינה השנייה במזרח אסיה עמה לישראל הסכם סחר חופשי והראשונה בגוש מדינות ASEAN. שר הכלכלה והתעשייה, ח״כ ניר ברקת, ושר התעשייה והסחר הווייטנאמי מר נוהיין
יבואן נאות – להיות או לא להיות?
ריבה גור-אריה שרון | חברת 'היבטים' | מאמרי דעה יבואן נאות – להיות או לא להיות? הרפורמה ביבוא מזון יוצאת לדרך ומביאה איתה הרבה שינויים לצד אי וודאות גדולה. אחד הנושאים החדשים בחוק, בהם קיימת אי וודאות לצד שינוי המצב הקיים, הוא "יבואן נאות". לפי התיקון לחוק הגנת בריאות
שילוח בינלאומי: כל מה שחשוב לדעת
שילוח בינלאומי הוא מונח המתייחס לא רק לסדרה מגוונת של שירותי הובלת סחורות, אלא גם למכלול שירותים הניתנים לקהילה העסקית בכל הנוגע להסכמי סחר והנחיות רגולטוריות בייבוא ובייצוא. מהו שילוח בינלאומי? שילוח בינלאומי הוא מושג שמתאר מצב בו חברה אחת לוקחת אחריות לתיאום השלבים הקשורים
1.4.2023 – נכנס לתוקפו הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאמירויות
עם כניסת הסכם אזור הסחר החופשי לתוקף יורדו או יתבטלו המכסים מכ-96% מהמוצרים ותתאפשר גישה לחברות ישראליות למכרזים ממשלתיים באיחוד האמירויות ושהפכה בכך לשותף הסחר ה-16 בעולם עבור ישראל. נכנס לתוקפו הסכם אזור הסחר החופשי בין ישראל לאמירויות, היום ה-1.4.2023. כזכור בתחילת השבוע החולף, במעמד
מגמות בסחר העולמי ובכלכלה הישראלית
הזדמנויות לייצואן הישראלי בזמני האטה כלכלית, כפי שצפוי בשנתיים הקרובות, אנו יודעים כי קיים קושי להיכנס לשווקים חדשים – הן לחברות בוגרות והן לחברות צעירות – ולכן יש היגיון דווקא בתקופה כזו להרחיב ולחזק את בסיס הקשרים הקיים של החברות. יחד עם זאת, עבור חברות