הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות את שיטת התמרוץ של העובדים ביחידה/ארגון שלנו.
בין אם קיים מודל פעיל ובין אם לאו, בניית מודל תמריץ אינו דבר של מה בכך. בין אם רוצים לתגמל אנשי מכירות, שרות, או תפעול, יש המון שאלות שצריך לשאול כדי לנסות ולהגיע למודל האופטימלי שנכון לאותה תקופה, לדוגמא:
- מהי מטרת התמריץ? מהם הפרמטרים אותם אני רוצה לשפר ביחידה/ארגון שמצדיקים תשלום תמריץ מעבר לשכר של העובד?
- איך אני מהדק את הקשר בין המודל ליעדי הארגון?
- מהו גובה התמריץ האפקטיבי לעידוד העובד להשאת הביצועים?
- מהי רמת ההשפעה של העובד על אותם פרמטרים?
- האם להציב תנאי מינימום לקבלת התמריץ? אולי להגביל בתקרה מקסימלית?
- האם אני יודע למדוד את הפרמטרים באופן אובייקטיבי ובשקיפות מלאה על מנת שלא לפגוע באמון של העובד במודל?
- מהי מידת ההשפעה במודל שאני מעוניין לתת למנהל, אם בכלל?
- איך אני בונה את המודל שימריץ לא רק את העובדים הטובים ביחידה וחלילה יגרום לפחות טובים לוותר כבר בתחילת החודש? ואולי דווקא הטובים לא צריכים בכלל תמריץ כדי להיות טובים כי הם פשוט טובים?
- האם אני יודע לשקף לעובד את ביצועיו לאורך כל תקופת המדידה או שאני "מפתיע" אותו בתלוש השכר?
- איך אני בונה את המודל שיהיה אטרקטיבי ולא סטטי כעוד רכיב מהשכר?
- ואולי בכלל לא צריך מודל אלא מנגנון עידוד אחר כמו תחרויות, ליגות, משחקים חברתיים וכד'?
עוד מאמרים בנושא...
WTO note finds global trade resilient following one year of war in Ukraine
A new WTO information note released on 23 February reports that global trade remained resilient and performed better than pessimistic predictions for 2022 as economies greatly affected by the war in Ukraine found alternative sources of supply. For the longer-term outlook, new WTO simulations show
למרות המתיחות, נמלי אוקראינה עובדים כרגיל
עד כה לא נרשמו הפרעות בשינוע מטען בנמלי המדינה, מלבד נמל סבסטופול, שאליו נדרש אישור כניסה/יציאה מיוחד. בעוד המתיחות בחצי האי קרים נמשכת, מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג שהעבודה בנמלי אוקראינה ובחברת הספנות המקומיות ממשיכה כסדרה. נכון לכתיבת שורות אלה, לא נמסר על הפרעות לשינוע מטען
Building trade capacity
Developing countries face special difficulties in benefiting as they should from the multilateral trading system. This page describes the efforts made by WTO to meet their special needs by building “trade capacity” to enable them to trade more effectively. Introduction Helping developing countries participate more
מועצת המובילים: העיכובים באגף המטענים נמשכים
מועצת המובילים: ״אנו דורשים ממשרד התחבורה להוסיף באופן מיידי כוח אדם לאגף המטענים. מקבלים פניות נואשות מחברות הובלה בנוגע לעיכובים בהוצאת רישיון מוביל, הכשרות, חומ״ס ועוד״. מועצת המובילים מלינה כי אגף המטענים במשרד התחבורה מתעכב בהוצאת רישיון מוביל, הכשרות, חומ״ס ועוד. לטענת מועצת המובילים, ״למרות
נמל חיפה: הגיעו מנופי חוף לטובת המטען הכללי
מדובר במשלוח ראשון של 2 מנופים מתוך 5 שהוזמנו, בפרוייקט שעלותו מוערכת בלמעלה מ-100 מיליון שקלים. המנופים הינם בעלי זרוע כפולה והם בעלי כושר הרמה מכסימלי של 50 טון, ובעלי רדיוס מקסימלי של 34 מטר. כחלק מהאסטרטגיה של נמל חיפה להגדלת היכולות בתחום המטען כללי,
מושגי יסוד בסחר בינלאומי
סחר בינלאומי סחר בינלאומי הוא סחר בין מדינות בטובין, בשירותים או בקניין רוחני. סחר בשירותים מכירה ואספקה של מוצר בלתי מוחשי, הנקרא "שירות", בין ספק (יצרן) לצרכן. במידה והשניים משתייכים משפטית למדינות שונות – זהו סחר בינלאומי בשירותים. קניין רוחני זכויות על רעיון, המצאה או יצירה המוגנים באמצעות