אז המודל יצא לדרך. ישבנו פרטנית עם כל העובדים וטיפלנו בכל ההתנגדויות לשינוי. ווידאנו שאף עובד לא יופתע לראשונה בתלוש השכר, אבל טרם סיימנו.
כעת עלינו להשלים תהליך של הטמעה ובקרה על מנת לוודא שהמודל אכן לוקח אותנו למחוזות אליהם רצינו להגיע מלכתחילה.
יש מספר משימות שעלינו לבצע בדגש לחודשים הראשונים של ההשקה:
- שקיפות, שקיפות ועוד קצת שקיפות. חובה עלינו לשקף לעובדים את סטאטוס העמידה שלהם ביעדים שהוגדרו במודל. מודל טוב זה מודל שמאפשר לעובד להעריך באופן כמעט מדויק כמה כסף יקבל בסוף החודש. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לעדכן את העובדים בדוחות אוטומטים, אפליקציות, מסרונים ועוד דרכים רבות ומגוונות. אם העובד לא יודע היכן הוא נמצא, איך ידע לאן הוא רוצה להגיע…??
- דברו עם העובדים בשוטף, תוודאו שכולם מבינים וכולם בקיאים בנתונים וביעדים. אל תחכו לסוף החודש כדי להסביר למה קיבל רק X ולא Y. גם אם אתם מנהלים שהדלת שלהם תמיד פתוחה, בתקופה זו עדיף פשוט לעקור את הדלת מהצירים שלה…
- גם בסוף החודש, עם קבלת התמריץ הראשון, תיפגשו עם העובדים, תנתחו את הפרמטרים השונים ותעזרו להציב יעדים לחודש הבא. אל תתנו לעובד להתמודד עם התמריץ הראשון בגפו
- תקיימו תהליכי בקרה ומדידה על תוצאות המודל. תוודאו שאכן המודל עושה את מה שאמור היה לעשות בשלב התכנון. לא בושה לבצע תיקונים. לפעמים יש דברים שלא תכננו וחזינו בהתחלה. בסופו של דבר החיים חזקים מכל אקסל
לסיכום – לצד החשיבות הגבוהה שיש למודל תמריץ טוב, חשוב תמיד לזכור שהצורך הראשון של העובד אינו כספי (גם לא הצורך השני…). למרות זאת, בבואנו לבצע שינוי משמעותי בשכר של העובד, מחובתנו לנהל זאת בכפפות של משי. אל לנו להתייחס לרכיבי השכר של העובד כבדרך אגב. תכננו נכון, תבנו מודל פשוט, תשקיעו בהטמעה ובבקרה, ואל תשכחו לעדכן את המודל מידי פעם…
פרקים נוספים בנושא:
המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל
כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר גבוה, רכב יוקרתי, יכולת השפעה והחלטה – מנגד,
הטעות שאתם עושים בניהול העובדים שלכם – ואיך לנטרל אותה
לפני שנים, בתחילת דרכי בעולם המנכ”לות, הביקורת שהופנתה כלפיי (ובצדק) הייתה שאני לא תמיד מזהה חולשות של אנשים, ולא יודע להיפרד מאנשים לא מתאימים.
עוד מאמרים בנושא...
בחברות הספנות צופים ירידה חדה ברווחיות בשנת 2023
חברות הספנות צופות ירידה חדה ברווחים השנה, לאור ירידה חדה בדמי ההובלה הממוצעים, ושיעורי אינפלציה גבוהים. בשבוע שעבר פרסמו CMA CGM ו- Hapag-Loyd תוצאות שיא לשנת 2022 והזהירו כי השנה תהיה שונה מאוד. ביום שישי האחרון דיווחה CMA CGM על רווח נקי של 24.9 מיליארד דולר לשנת 2022, אך דובר החברה
לקראת חתימה על הסכם סחר עם בריטניה
שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת נפגש עם מזכירת המדינה הבריטית לענייני כלכלה וסחר, קמי בדאנוק (Kemi Badenoch), לקראת חתימה על הסכם סחר חדש עם בריטניה, שאותו מגדיר השר ברקת כפורץ דרך. לקראת חתימה על הסכם סחר עם בריטניה | צילום: משרד הכלכלה והתעשייה ״אנו לקראת
שטר המטען הימי
כללי כאשר המטען מובל בתנאים של חכירת ספינה שלמה ולא על יסוד מטען בודד הנמסר לחברת ספנות אשר מקיימת שירות סדיר בין נמל היצוא לנמל היעד – יקבע חוזה החכירה את תנאי חוזה ההובלה הימית ובעניין זה אין שום הגבלות על תנאי חוזה זה משום
שטר מטען אווירי
שטר המטען האווירי ( AWB – Air Waybill או ACN – Air Consignment Note ) הוא בעיקר אישור משלוח – הוא איננו מסמך זכות ולמחזיק בו אין זכות כלשהי בטובין. כמו"כ אין שטר המטען האווירי מסמך סחיר ועקב זאת אי אפשר להעביר הבעלות על הטובין ע"י הסבתו – וזאת בניגוד לשטר המטען
סחר בינלאומי – הגדרות, מסמכים
חשבון החשבון (Invoice) הוא אחד המסמכים החשובים בתהליך היצוא ובלעדיו לא ניתן לבצע יצוא. החשבון מכיל נתונים ערכיים וכמותיים של כל משלוח ומשלוח ובמקביל לשליחתו מהיצואן ליבואן הוא מוגש לשאר הגורמים המטפלים בתהליכי היצוא והיבוא (מכס, בנקים, סוכני מכס, משלחים בינלאומיים, משרדים ממשלתיים וכיוצ"ב). אין
דירוג חברת יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בקונצרן – Coface
דירוג החברות המובילות בישראל יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ שילוח בינלאומי עמילות מכס ולוגסטיקה חברת" יחדיו – שילוח בינלאומי ועמילות מכס בע"מ" מתמחה בשינוע מטעני יבוא ויצוא בים ובאוויר ובמתן שירותי עמילות מכס. בעל החברה מר שמעון קניאס וחלק ניכר מעובדי החברה הם