אז המודל יצא לדרך. ישבנו פרטנית עם כל העובדים וטיפלנו בכל ההתנגדויות לשינוי. ווידאנו שאף עובד לא יופתע לראשונה בתלוש השכר, אבל טרם סיימנו.
כעת עלינו להשלים תהליך של הטמעה ובקרה על מנת לוודא שהמודל אכן לוקח אותנו למחוזות אליהם רצינו להגיע מלכתחילה.
יש מספר משימות שעלינו לבצע בדגש לחודשים הראשונים של ההשקה:
- שקיפות, שקיפות ועוד קצת שקיפות. חובה עלינו לשקף לעובדים את סטאטוס העמידה שלהם ביעדים שהוגדרו במודל. מודל טוב זה מודל שמאפשר לעובד להעריך באופן כמעט מדויק כמה כסף יקבל בסוף החודש. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לעדכן את העובדים בדוחות אוטומטים, אפליקציות, מסרונים ועוד דרכים רבות ומגוונות. אם העובד לא יודע היכן הוא נמצא, איך ידע לאן הוא רוצה להגיע…??
- דברו עם העובדים בשוטף, תוודאו שכולם מבינים וכולם בקיאים בנתונים וביעדים. אל תחכו לסוף החודש כדי להסביר למה קיבל רק X ולא Y. גם אם אתם מנהלים שהדלת שלהם תמיד פתוחה, בתקופה זו עדיף פשוט לעקור את הדלת מהצירים שלה…
- גם בסוף החודש, עם קבלת התמריץ הראשון, תיפגשו עם העובדים, תנתחו את הפרמטרים השונים ותעזרו להציב יעדים לחודש הבא. אל תתנו לעובד להתמודד עם התמריץ הראשון בגפו
- תקיימו תהליכי בקרה ומדידה על תוצאות המודל. תוודאו שאכן המודל עושה את מה שאמור היה לעשות בשלב התכנון. לא בושה לבצע תיקונים. לפעמים יש דברים שלא תכננו וחזינו בהתחלה. בסופו של דבר החיים חזקים מכל אקסל
לסיכום – לצד החשיבות הגבוהה שיש למודל תמריץ טוב, חשוב תמיד לזכור שהצורך הראשון של העובד אינו כספי (גם לא הצורך השני…). למרות זאת, בבואנו לבצע שינוי משמעותי בשכר של העובד, מחובתנו לנהל זאת בכפפות של משי. אל לנו להתייחס לרכיבי השכר של העובד כבדרך אגב. תכננו נכון, תבנו מודל פשוט, תשקיעו בהטמעה ובבקרה, ואל תשכחו לעדכן את המודל מידי פעם…
פרקים נוספים בנושא:
המדריך להתמודדות עם בדידות המנכ"ל
כאשר אנו חושבים על תפקיד המנכ"ל אנחנו רואים לנגד עינינו את היוקרה של התפקיד: תנאים מפליגים, שכר גבוה, רכב יוקרתי, יכולת השפעה והחלטה – מנגד,
הטעות שאתם עושים בניהול העובדים שלכם – ואיך לנטרל אותה
לפני שנים, בתחילת דרכי בעולם המנכ”לות, הביקורת שהופנתה כלפיי (ובצדק) הייתה שאני לא תמיד מזהה חולשות של אנשים, ולא יודע להיפרד מאנשים לא מתאימים.
עוד מאמרים בנושא...
נמל המפרץ יפעיל את שער המטענים במוצאי שבת
זאת בהמשך לפגישה שנערכה בתחילת החודש בין הנהלת חברת נמל המפרץ ויו״ר מועצת המובילים, גבי בן הרוש. ברק מנדלבאום, מנהל מסוף המטענים בנמל המפרץ: ״צעד אשר יקל משמעותית על משתמשי הנמל ויביא לשיפור בשירות״. מערכת PORT2PORT נודע כי בהמשך לפגישה שנערכה בתחילת חודש אפריל בנמל
שילוח בינלאומי
הדינאמיות שמאפיינת את התקופה שבה אנו חיים קשורה גם להובלות של פריטים רבים ומגוונים מנקודה אחת בקצה של העולם לנקודה מרוחקת מאוד משם.
משלחת הנספחות הכלכלית לפרובינציית שאנדונג
בחודשים האחרונים, לאחר פתיחתה המחודשת של סין לעולם צוות הנספחים הכלכליים יוצר מגעים חדשים לחיזוק הקשר הכלכלי עם סין. כך למשל, בחודש פברואר האחרון שגרירת ישראל בסין- אירית בן אבא והנספח הכלכלי בבייג’ינג- יואב חיימי ביקרו במחוז שאנדונג, זהו הביקור השני בשאנדונג מאז כניסתה של
Israel and Costa Rica Joint Declaration
Manuel Tovar, Minister of Foreign Trade of Costa Rica and Nir Barkat, Minister of Economy and Industry of Israel We, Manuel Tovar, Minister of Foreign Trade of Costa Rica and Nir Barkat, Minister of Economy and Industry of Israel, are pleased to announce the
מה באמת מצב הסחר בין ישראל לאיחוד אמירויות? – פורסם בגלובוס
המסחר בין ישראל לאמירויות בשנת 2022 הסתכם ב־2.6 מיליארד דולר, לעומת מעט יותר 1.2 מיליארד דולר ב־2021 ו־367 מיליון דולר ב־2020 עת נחתמו הסכמי אברהם • מהם המכשולים המרכזיים ביחסי המסחר בין המדינות? המסחר בין ישראל לאמירויות בשנת 2022 הסתכם ב־2.6 מיליארד דולר, לעומת מעט
הסכמי סחר
אגף מדיניות והסכמי סחר במינהל סחר חוץ אחראי על ניהול המשא ומתן על הסכמי סחר חופשי – הסכמים בין מדינות וגושי סחר שמטרתם לפשט את הסחר בין המדינות על ידי הורדת מכסים הדדית, קביעת כללי מקור, תנועת עובדים, הגנה על משקיעים ועוד.הסכמי הסחר מכסים כיום כשני