בניית אתר תדמית לעסק היא פעולה נפוצה ומקובלת אצל רבים מבעלי העסקים הקטנים בישראל, אם זאת יש לציין כי אצל מספר לא מועט של אותם בעלי עסקים, עדיין לא מתקיימת הבנה מלאה לצורך בהשקעה שוטפת בתפעול האתר. להלן מספר עקרונות וכללים מומלצים בהפעלתו של אתר תדמית לעסק, העשויים לתרום להעצמת התועלת העסקית הטמונה באתר.
קדם את האתר, ללא הפסקה
בקרב בעלי עסקים קטנים בישראל אשר עושים את צעדיהם הראשונים בזירה האינטרנטית, נפוצה לעתים התפיסה כי די בעצם בניית אתר לעסק על מנת לזכות בתועלות הטמונות בהפעלת אתר שכזה. יש לזכור כי בניית אתרים ללא השקעה מתמשכת בקידומם מול קהל גולשי האינטרנט, משולה להקמת מוקד טלפוני לעסק שאיש אינו יודע את מספרו. יתרה מזאת, גם אם ליוויתם את הקמת האתר במאמץ מכוון ומקצועי לקידום האתר במנועי חיפוש, בכלי מדיה חברתית ובפלטפורמות נוספות, חשוב לזכור כי השפעתו של מאמץ זה תהיה ברובם המוחלט של המקרים, מוגבלת למדי בזמן. כדוגמא לעיקרון זה – גם אם הקמתם אתר לבית קפה חדש והצלחתם במאמץ ממוקד להגיע לצמרת תוצאות החיפוש בגוגל בחיפושים רלוונטיים, תוכלו להניח בוודאות גבוהה למדי, כי ללא השקעה מתמשכת תאבדו את מיקומכם בצמרת תוך זמן קצר. על מנת לקדם ולשמר את הישגי קידום האתר יש צורך בהשקעה בלתי פוסקת, בעיקר באמצעות הוספה ועדכון של תכנים באתר.
תכנים בגובה העיניים
נטייה נפוצה בקרב בעלי עסקים קטנים המפעילים אתר לעסק הוא להכתיב סגנון שיווקי מוגזם מעט בעת ניסוח התכנים באתר. הרצון הברור והמובן להבליט את יתרונות המוצר או השירות המוצעים, עשוי להוביל לעתים לפגיעה מסוימת ברמת האמינות של אותם תכנים. בעת ניסוח תכנים לאתר תדמית חשוב לזכור כי בפני הגולש הממוצע ברשת האינטרנט עומדת אופציה מיידית וזמינה לבדיקת המידע המוצג לו. כמו כן ראוי לציין כי בזמן גלישה ברשת האינטרנט מרבית המשתמשים מופצצים ללא הרף במסרים שיווקיים, המפצירים בהם לבצע פעולה צרכנית זו או אחרת. על כן, מתוך שקילת שני הנתונים שהוצגו לעיל, מומלץ כי תנסחו את התכנים מתוך מתן דגש נכבד לסוגיית האמינות והאחריות המקצועית.