ההסתדרות חתמה מול הנהלת נמל אשדוד על מתווה פעולה שיאפשר קליטת 50 עובדים זמניים שיגויסו לטובת התמודדות עם העומס וצמצום התור התפעולי הקיים בנמל.
במהלך התקופה האחרונה קיימה ההסתדרות משא ומתן מתמשך מול הנהלת נמל אשדוד סביב הסוגייה ודרכי ההתמודדות עמה. לאחר בחינת החלופות השונות, תוך התחשבות בכלל הגורמים, הגיעו הצדדים להסכמה שתאפשר התמודדות עם התור התפעולי.
המתווה כולל, כאמור, גיוס מיידי של 50 עובדים זמניים שיועסקו לתקופה מוגבלת של עד שישה חודשים.
יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד אמר: ״עולם התובלה הימית נמצא במשבר גלובלי ובעומסים שלא נודעו כמותם, ושנת הקורונה אף החריפה את המצב לאור היקף ההזמנות והסחורות שהגיעו ארצה. למרות המצב המורכב, הוכיחו עובדי נמל אשדוד אחריות, מסירות ומקצוענות. מהרגע הראשון היו ההסתדרות ועובדי הנמל בשיח מול הנהלת הנמל כדי למצוא תשובה לעומס, ושיתפו פעולה למציאת הפתרון הנכון והמאוזן. אני מברך על ההסכם עליו חתמנו היום, וגם בהמשך הדרך תדע ההסתדרות לשלב כוחות ולנהוג באחריות למען הנמלים ועובדיהם, ולמען המשק הישראלי בכללותו״.
יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי הוסיף: ״עובדי הנמלים התמודדו עם העומסים באומץ ובנחישות הראויה לכל שבח. ההסתדרות והוועדים הפכו כל אבן בכדי למטב את ההתמודדות עם העומסים. ההסכם יאפשר חיזוק נוסף למאמצים שעושים כל יום, כל היום, עובדי נמל אשדוד״.
לשכת הספנות: החודשים הבאים יצביעו על הצורך להגדיל את מכסת הגיוס הזמני
ד״ר יורם זבה, נשיאה לשכת הספנות הישראלית, הגיב לחדשות ואמר: ״שאפו לנמל אשדוד על חתימת ההסכם לגיוס מידי של 50 עובדים זמניים. אין ספק שמדובר בתגבורת חשובה ביותר לאור הביקוש הרב שהצטבר כבר חודשים והמצוקה הקשה מנשוא של לקוחות חברת נמל אשדוד.
״לשכת הספנות הייתה הראשונה לזהות את הצורך בכך ואנו שמחים שהנהלת חברת נמל אשדוד ונציגי העובדים פעלו עתה באופן אפקטיבי לטובת המשק כולו. לפי דעתנו, החודשים הבאים יצביעו בגלל מספר סיבות ידועות על הצורך להגדיל את מכסת הגיוס הזמני. בכל מקרה, אנו מבינים את הסיטואציה המיוחדת שנוצרה לקראת פתיחת נמלי המכולות החדשים עוד מספר חודשים, ועל רקע זה מגיע יישר כוח לשיקו, חבריו להנהלה ולנציגי העובדים. אנו מצפים עתה שחברת נמל חיפה תנקוט בצעד דומה״.
עוד מאמרים בנושא...
Strategic Reasons to Export
Today, it’s more practical than ever to sell goods and services across the globe. Most of the world’s potential consumers are outside of the United
אניית הענק MSC Irina שוברת שיאי נפח
האנייה החדשה, באורך של 399.9 מטר מסוגלת לשנע כ-24,346 TEU ושוברת את השיא של האנייה OCCL Spain שנמסרה לידי חברת OOCL בחודש שעבר בנפח של
סחר חוץ לפי ארצות – סחורות – ינואר 2023
יצוא הסחורות (למעט יהלומים) הסתכם ב-15.9 מיליארד ש"ח. מסך יצוא הסחורות, היצוא לארצות אירופה היווה 46%, היצוא לארצות אמריקה 28%, היצוא לארצות אסיה 18% ו-8%
רפורמת היבוא
https://youtu.be/N_uKIb3ZV2M מהי רפורמת היבוא? רפורמת היבוא אותה מובילים משרד הכלכלה והתעשייה ומשרד האוצר בשיתוף משרד הבריאות והאנרגיה מתמקדת במעבר לשיטות הנהוגות בשווקים מפותחים בעולם ובשינוי שיטות
האטה גלובלית בשינוע מטען אווירי מתחילת 2023
הביקוש העולמי, שנמדד בטון-קילומטרים מטען (CTKS), ירד בינואר ב -14.9% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2022. "אבל יש קרקע מוצקה לאיזה אופטימיות זהירה לגבי מטען אוויר",