לפי אלפאליינר, קרוב ל-6% מצי המכולות העולמי מושבת כעת, זאת לעומת קצת פחות מ-5% לפני שבוע. לפי סוכנות הייעוץ 338 אניות בהיקף כולל של כ-1.48 מיליון TEU אינן פעילות כעת.
קרוב ל-6% מצי המכולות העולמי מושבת כעת, זאת לעומת קצת פחות מ-5% לפני שבוע, לפי Alphaliner. נראה כי בעיקר כלי השיט הקטנים והבינוניים הנשלטים על ידי חברות הספנות מובטלים כעת.
הספירה של Alphaliner מצביעה על כך ש-338 אניות בהיקף כולל של כ-1.48 מיליון TEU אינן פעילות כעת, מכיוון שרמות המשא, נפחי המטען והעומס בנמל חוזרים לרמות שלפני מגפת הקורנה.
הצי הלא פעיל נשלט בעיקר על ידי אניות בנפחים קטנים כגון 1,000 TEU עד 2,000 TEU, מתוכן 74 אניות על עוגן ואחריהן אניות לא פעילות בנפח של 3,000 TEU עד 5,100 TEU טווח, מתוכן היו 64 ספינות לא פעילות.
כלי השיט הלא פעילים רשמו עלייה בכל מחלקות הגודל של הספינות, למעט אניות גדולות מאוד וגדולות במיוחד מעל 12,500 TEU, שם קמת התעסוקה נותרה פחות או יותר יציבה, עם 31 אניות לא פעילות בלבד.
אלפאלינר ציין בדוח כי ״אפילו עם הפלגה במהירות איטית ודחייה של בניית אניות במספנות, ירידת תעריפי ההובלה ונפחי המטען ממשיכים לדחוף את כמות האניות הלא פעילות כלפי למעלה. אולם לעת עתה, הצי המובטל גדל מעט יותר לאט מהצפוי״.
נכון לעכשיו, מספר האניות ברציף ללא תעסוקה הסתכם ב-189 אניות – עלייה של 24 אניות לעומת שבועיים קודם לכן. מבחינת קיבולת, האניות שעוברות תחזוקה, תיקונים והסבות גדלו רק ב-35,777 TEUs והגיעו ל-741,467 TEUs.