חברות הספנות צופות ירידה חדה ברווחים השנה, לאור ירידה חדה בדמי ההובלה הממוצעים, ושיעורי אינפלציה גבוהים.
בשבוע שעבר פרסמו CMA CGM ו- Hapag-Loyd תוצאות שיא לשנת 2022 והזהירו כי השנה תהיה שונה מאוד.
ביום שישי האחרון דיווחה CMA CGM על רווח נקי של 24.9 מיליארד דולר לשנת 2022, אך דובר החברה ציין כי מסתמנת האטה ברבעון הרביעי הצפויה להימשך בשנת 2023.
הקבוצה דיווחה על עלייה של 33% בהכנסות לכדי 74.5 מיליארד דולר, מתוכם כ- 59 מיליארד דולר זרמו מפעילויות הליבה שלה בשינוע מטענים בים, עם שיעור ממוצע של דמי הובלה ממוצעים בגובה 2,711 דולר ל- TEU, לעומת 2,055 דולר בשנת 2021.
בהסתכלות שנתית, כמות המכולות ששונעו ירד רק ב -1.3% לעומת השנה הקודמת, לרמה של 21.7 מיליון TEU, עם זאת, ברבעון הרביעי חלה התכווצות של 5.4% בכמות המכולות ששונעו, והשיעור הממוצע של דמי ההובלה צנח ל- 2,402 דולר ל- TEU. בפעילות הלוגיסטיקה של CMA CGM חלה עלייה תלולה של 48% בהשוואה לשנת 2021 והסתכמה לרמה של 16.1 מיליארד דולר.
גם ענקית הספנות הפג-לויד פרסמה לפני ימים אחדים את נתוניה העסקיים לשנת 2021 והציגה רווח נקי של 18 מיליארד דולר.
ההכנסות של הפג-לויד עלו ב- 38% לסך של 36.4 מיליארד דולר, זאת בזכות עליה בכמות המכולות ששונעו לרמה של 11.8 מיליון TEU, עם שיעור ממוצע של דמי הובלה בגובה 2,863 דולר ל- TEU.
יתרה מזאת, הפג-לויד דיווחה על עליית מחירים אינפלציונית גבוהה עבור פעילות הספנות שלה, כאשר עלויות ההובלה זינקו ב- 18.5% משנה לשנה, לכ- 14.5 מיליארד דולר. המנכ"ל רולף הבבן ג'נסן אמר: "עלויות כמו דלק, אניות, שכר וטיפול במכולות עלו משמעותית".
לדבריו, "ירידה משמעותית ברווחים נותרה בלתי נמנעת". הוא חוזה EBIT בטווח של 2.1 מיליארד דולר ל -4.3 מיליארד דולר לשנה זו.
נציין שלחברת CMA CGM יש צבר הזמנות של אניות עם סך קיבלות של 818,000 TEU, ואילו Hapag-Loyd מצפה לכ- 362,000 TEU חדש.